Łączna liczba wyświetleń

piątek, 9 grudnia 2016

Domowa wersja pierniczków "Domino"

W domu pojawiły się oryginalne pierniczki domino i tak mi posmakowały, że postanowiłam zrobić własne. Wyszły oczywiście inne, nie takie zgrabne ale gwarantuję że pyszne. Wersję będę ulepszać, ale już dzisiaj podam przepis i moje propozycje ulepszenia.

Zaczęłam od ciasta:
Składniki:
125 g miodu
125 g cukru
25 g masła
1 żółtko
300 g mąki
1 przyprawa do piernika
50 g zmielonych migdałów
1 łyżeczka amoniaku
1 szczypta sody
 Poza tym:
225 g marmolady pomarańczowej
150 g marcepana

100 g cukru pudru
2 łyżki rumu
300 g czekolady

Rozpuścić masło z miodem i cukrem i po ostudzeniu wlać do miski, Żółtko wymieszać z 6 łyżkami wody. Wymieszać mąkę z migdałami i wszystkimi przyprawami. Wszystko połączyć i dokładnie wymieszać. Zostawić aby odpoczęło.
Piekarnik rozgrzać do 175 st i upiec ciasto


Ciasto rozkroić w poprzek

Ja chciałam zrobić wersję wykwitnął  i zrobiłam własną marmoladkę pomarańczową, ale już wiem że na następny raz zrobię inaczej. Część pomarańczy obrałam wybierając miąższ, a z większości wycisnęłam sok (w sumie 1,50 kg) zagotowałam z odrobiną cukru i dodałam agar agar. Na następny raz zetrę część skórki pomarańczowej bo marmoladka wyszła pyszna, ale mało smakowa😋



Za to z marcepanem poszłam na łatwiznę i kupiłam gotowca rozwałkowując go między papierem do pieczenia



Dałam 1,5 opakowania😉
Na ciasto rozsmarowujemy marmoladkę pomarańczową, można dać dobry dżem


Następnie rozwałkowany marcepan


i przykrywamy ciastem dociskając, zostawiamy do stężenia



i teraz zaczęły się schody 😊 bo miały to być małe pierniczki oblane czekoladą, a to już nie było takie proste i po tym jak jeden wylądował na podłodze zrezygnowałam oblewając całość czekoladą





Wyszły takie oto domina, no nie takie śliczne jak sklepowe (cukiernicze), ale zapewniam Was że przepyszne 😍. Spróbuję jeszcze udoskonalić oblewanie czekoladą, może kupię inną (tu Wedel i Wawel gorzka i mleczna).


Smacznego!

2 komentarze:

  1. Marysiu, podziwiam za wytrwałość i samozaparcie w tworzeniu :) Wyglądają smaczniutko ale ja...no wiesz...;) Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  2. wiem wiem! jakby były bez mąki, tłuszczu, cukru itp to jak najbardziej. Buźka!

    OdpowiedzUsuń