Łączna liczba wyświetleń

piątek, 31 lipca 2015

Ciasto z owocami (moje z porzeczkami)

Kolejna rzecz, w której wykorzystuję serwatkę.
Składniki:

30 dkg mąki (1,5 szklanki)
6 łyżek oliwy
12 dkg cukru (0,5 szkl.)
4 jaja
3 łyżki mleka ( u mnie serwatka)
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
cukier waniliowy
2 łyżeczki wódki
50 dkg owoców (ja dałam porzeczki)

Ucieram z cukrem 4 żółtka dodaję cukier waniliowy, następnie oliwę, serwatkę (mleko), mąkę z proszkiem do pieczenia, wódkę wszystko ucieram na jednolitą masę. Z białek ubijam pianę i delikatnie łączę z wymieszanymi pozostałymi składnikami. Tortownicę smaruję masłem i posypuję bułką tartą, wylewam połowę ciasta, układam owoce i pozostałą część ciasta. Wkładam do nagrznego piekarnika 175 st termoobieg. Piec do suchego patyczka, bo czas pieczenia zależny jest od owoców (soku).  Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz