Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 29 września 2013

Werbena patagońska – Verbena bonariensis

Werbena patagońska – Verbena bonariensis  odkryłam ją w tym roku, a właściwie dostałam w ubiegłym jako dodatek do kupionych roślin. Niestety nie przetrwała, ale nasiona rozsiały się wokoło i dostałam nasiona od koleżanki. Nie byłam pewna czy u mnie nasiona przetrwały zimę więc wysiałam  te dostane nasiona. Łatwo kiełkuje i wsadzona na grządki szybko się przyjmuje. Jest to wysoka roślina, ale nie zasłania innych roślin dzięki temu, że gałązki ma  zwiewne i dopiero kwiatostan jest widoczny z daleka co ułatwia obserwację odwiedzających ją owadów i motyli. Kwitnie od połowy lipca i całą jesień a jak pięknie to zobaczcie


















Werbena, która wysiała się na ubiegłorocznej grządce zaczęła kwitnąć dopiero we wrześniu i pewnie nie zdąży zawiązać nasion, więc w ogrodach w chłodniejszej strefie klimatycznej polecam siać w kwietniu i wysadzać po 15 maja.  Ja chciałabym ją gościć w ogrodzie co roku, bo pięknie wygląda w samoistnej kępie i wśród innych kwiatów. Prawie z każdą rośliną świetnie się komponuje. W przyszłym roku mam zamiar posadzić ją w trawach.

4 komentarze:

  1. Marysiu, werbena patagońska zachwyciła mnie po raz pierwszy w ogrodach Szmita i to tam - pośród traw i bylin - zwróciła moją uwagę. Uważam, że to wyjątkowej urody roślina pod warunkiem, że jest posadzona w grupach czy dużych kępach. Twoja wspaniale się rozsiała i pięknie komponuje z innymi roślinami - podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Aguniu jesteś niezawodna (buźka) . Moja werbena nie rozsiała się ta rozsiana jest mało atrakcyjna bopóźno zaczęła kwitnąć, ta jest posadzona ale powiem Ci że też trochę przypadkowo (ale jest ok) w następnych latach będę bogatsza o doświadczenia. Polecam ! z Twoimi trawami będzie świetnie się komponować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Marysiu a ja ją na żywo jeszcze nie widziałam. Na Twoich zdjęcia pięknie się prezentuje a jakie przyciąga owady. Gdybym wiedziała co mi los szykuje w przyszłym roku to po obejrzeniu Twoich zdjęć wiosną siałabym ją w domu i sadziła w ogródku.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lusiu ja cały czas wierzę, że otworzysz wątek ogrodowy. Tak bardzo lubiłam czytam opisy i oglądać zdjęcia ! może posiej werbenę~~

    OdpowiedzUsuń