Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 8 lutego 2015

Ciasto mocno czekoladowe

Niedziela i coś trzeba upiec, bo towarzystwo chodzi i czegoś szuka. Nie kupuję w ogóle ciastek w sklepie, bo żadne mi nie smakują. Dla mnie to sama sztuczność i konserwanty, a ciastka w cukierni są na ogół drogie ...to już wolę coś swojego upiec. I znowu wymyśliłam całkowicie własne ciasto. Zawsze jak w sklepie jest czekolada gorzka bądź mleczna Wawelu ew. Wedla to kupuję parę sztuk i mam w lodówce.

Na czekoladowe ciasto potrzeba:
1,5 tabliczki gorzkiej czekolady
5 jajek
filiżankę cukru (ok. 100 g)
cukier waniliowy
2 - 3 łyżki dobrego kakao
6 dużych łyżek mąki
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 wafel
szczypta soli

Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem wanil.


Białka ubić ze szczyptą soli na sztywna pianę


Czekoladę rozpuścić w nagrzewającym się piekarniku


Do utartych żółtek dodać partiami czekoladę i kakao


Połączyć kładąc na żółtka partiami mąkę z proszkiem do pieczenia i ubite białka ...wymieszać delikatnie. Jeżeli jest za gęste można dodać 1-2 łyżki mleka .
Przyciąć wafel na wielkość tortownicy i wyłożyć masę


Tym co zostało z przecinania wafla posypać ciasto i piec ok. godziny w temp. 175 st. (do suchego patyczka)






Smacznego!

3 komentarze:

  1. A tu Cię mam :-), znalazłam Cię :-) Pozdrawiam cieplutko - zielonajagoda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lutra? to dla zmylenia przeciwnika? Ściskam czule ❤

    OdpowiedzUsuń
  3. No taka to wydra ze mnie ale lutra ładniej brzmi ;-) Buziaki.

    OdpowiedzUsuń