Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 5 lutego 2015

Naleśniki na piwie ze szpinakiem

Jeżeli macie w lodówce opakowanie szpinaku, dwa jajka, piwo i mąkę a najlepiej jeszcze resztki różnych serów to mam dla Was propozycję pysznego obiadu.
Ja użyłam opakowanie szpinaku ze śmietaną z Lidla ale może to być każdy jeden szpinak nawet świeży. Szpinak smażymy i maśle, ale ja zawsze daję dużą krople oliwy i na nią kładę masło bo nigdy się nie przypali nawet jak zajmiemy się przez chwilę czymś innym.  Na masło dajemy szpinak i  przesmażamy. Jeżeli jest to szpinak świeży można go zmiksować, a mogą zostać całe liście (ja taki najbardziej lubię). Dodajemy czosnek i różne rodzaje sera; może być biały, żółty,  podpuszczkowy, pleśniowy i nawet mocno podsuszony. Dodajemy do smaku sól, można posypać jakimiś ziołami, jednak ja lubię smak szpinaku i czosnku.



Robimy ciasto na naleśniki! Tym razem zrobiłam na piwie, ale nie jest to konieczne. Z mąki, puszki (prawie! resztę wypiłam) piwa, 2 jajek i szczypty soli zrobiłam ciasto naleśnikowe



Jajka są od moich kurek dlatego kolor jest niepowtarzalny!
Na oleju usmażyłam naleśniki,




Na każdy naleśnik położyłam 2 łyżki szpinaku i zawinęłam. Można posypać tartym żółtym serem i zapiec moment w piekarniku albo mikrofalówce.




Danie jest niebywale proste. Można nasmażyć więcej naleśników i przełożyć część szpinakiem, a część farszem pieczarkowym polane śmietaną z tartym żółtym serem zapiec w piekarniku i uraczyć nimi gości. Gwarantuję sukces, bo bardzo dużo osób lubi szpinak, a kto nie lubi zje z pieczarkami!

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Marysiu, czytasz w moich myślach. Szpinak jest, jajka, mąka też. Robię takie naleśniki. Czasami do szpinaku dodaję riccotę i zapiekam z sosem pomidorowym. Pycha jedzonko. Nawet torbę pieczarek mam, bo mąż skądś przytaszczył.

    OdpowiedzUsuń
  2. No to masz taki obiad jak ja dzisiaj. Smacznego!
    Ja do szpinaku daję wszystkie gatunki sera jakie zalegają w lodówce ☺

    OdpowiedzUsuń