Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 11 stycznia 2015

Ruskie pierogi pełnoziarniste

C.d rozpieszczania domowników. Jak w dni wolne rozchodzi się zapach smażonej cebulki domownicy schodzą się w kuchni i pytają czy będą pierogi na obiad ☺

Już kiedyś robiłam pierogi z mąki pełnoziarnistej, bo wysłuchałam w radio, że takie pierogi są lepsze dla osób chorych np. na cukrzycę. Pierogi są inne ale smaczne, ciasto musi zawierać więcej jaj i być grubsze.

Zrobiłam farsz z gotowanych ziemniaków, sera białego (ja dodałam resztki różnych serów typu koryciński), smażonej cebulki i pieprzu czarnego


Ciasto zrobiłam z ok. kilograma mąki (pszenna biała, pszenna PP i orkiszowa PP) duża łyżka masła miękkiego, trzy jajka (można więcej) i wody ile zabierze. Błędem jest podawanie ilości wody, bo to wszystko zależy od mąki


Ciasto po zagnieceniu ma mieć taką konsystencję




Tu już gotowe pierogi, które wrzucam na wrzątek i gotuję po wypłynięciu parę minut (2-3),  odcedzam i przelewam wodą z kranu


Polewam smażoną cebulką na oleju !



Smacznego!

2 komentarze:

  1. Marysiu nigdy nie robiłam pierogów z innej mąki niż pszenna, ale może czas spróbować z pełnoziarnistej. Pizzę i naleśniki robię z takiej, ale pierogów jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Joasiu to koniecznie spróbuj, bo są inne i zdrowsze ☺

    OdpowiedzUsuń