Łączna liczba wyświetleń

sobota, 1 kwietnia 2017

Wiosna!

Nastała cudowna wiosna, pora zachwytu nad każdą rośliną, ptaszkiem śpiewającym nad widokami, które w innym czasie mijamy nie zauważając!

W ogrodzie mnóstwo pracy, a jeszcze więcej bo planuję wiele zmian, Wszystko pokażę w swoim czasie, bo może ktoś zechce skorzystać z moich pomysłów.

Nic nie piekę, gotuję proste potrawy, bo postanowiłam zmniejszyć swoją objętość. Na początek zrezygnowałam całkowicie ze słodkości i porcje zmniejszyłam mniej więcej o połowę. Jestem zadowolona, bo tracę ok. 1 kg na tydzień bez żadnych mąk i głodzeń. W lecie zaostrzę może trochę dietę, bo będzie więcej warzyw, te sklepowe różnie na mnie działają!

Domownicy niezadowoleni, bo muszą dokarmiać  się  fabrycznymi słodkościami ...ale trudno, zerwałam ze słodyczami tak jak kiedyś z papierosami!





W marcu wraz z wieloma właścicielami niechcianych drzew postanowiłam wykorzystać możliwość  i wycięłam posadzone przez poprzedników ni w pięć ni w dziesięć swoje modrzewie, które że śmieciły to pół biedy, ale rujnowały polną sławojkę i zagrażały polu sąsiada.

 
Najpierw panowie wycięli połowę, a jeden szczególnie problematyczny długo stał i czekał na swoją kolej, aż wreszcie po usunięciu siatki został położony na polu sąsiada. Panowie pniaczki sobie zabrali, bo my w kominku palimy tylko drewnem liściastym, a gałęzie po zainwestowaniu kilkuset złotych zostały przeze mnie przerobione na zrębki. Zrębki okazały się złotem ogrodowym. Można nimi ściółkować kurnik z rewelacyjnym skutkiem, bo pochłania zapach moczu, można ściółkować wokół krzewów i można tworzyć nowe grządki, o których opowiadać będę od jesieni.




To mój pomocnik, tu jeszcze nie złożony całkowicie w trakcie pierwszych prób!


tu już pracuje!


na razie teren jest w trakcie porządkowania, ale pomocnik który ma naprawić sławojkę zarobił trochę grosza na wycince i poszedł w tango!





 odrobina wiosny w domu




 i powoli budząca się wiosna w ogrodzie














a tak jest dzisiaj! chciałoby się wołać ...Wiosno trwaj!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz