Łączna liczba wyświetleń

sobota, 15 listopada 2014

Szarlotka na serwatce

Mam sporo serwatki, bo razem z moją przyjaciółką robimy sery co tydzień. W jeden ja w drugi ona. Serwatkę zużywam w kuchni w różny sposób i moje kury wypijają ją zamiast wody. Dzisiaj postanowiłam upiec szarlotkę i zamiast śmietany dodałam serwatkę

Składniki:
70 dkg  mąki
1/2 kostki miękkiego masła
6 jaj
3/4 szklanki serwatki można dać śmietanę
 11 łyżek cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy lub wanilinowy
1/4 łyżeczki cynamonu mielonego
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
2 szczypty soli
2 łyżki kaszy manny
1,5 kg jabłek (reneta lub podobne) starte na tarce do mizerii albo pokrojone w plasterki

z mąki, żółtek, masła, serwatki, 1 łyżki cukru, 1/2 p. cukru waniliowego, 2 łyżeczek proszku do pieczenia i szczypty soli wyrabiamy szybko ciasto.





Z ciasta należy odciąć kawałek  (jakieś 15 %) i włożyć do zamrażalnika (żeby można było łatwo zetrzeć na tarce o dużych oczkach)


Większą część rozwałkować na papierze do pieczenia i położyć na blachę. Posypać kaszą manną (żeby sok z jabłek nie rozmiękczył ciasta.) Ciasto podpiec w piekarniku 10 min (góra, dół) w 175 st.C


Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę i jak już będą ubite dodajemy po łyżce 10 łyżek cukru, 1/2 op. cukru waniliowego i na zakończenie łyżeczkę mąki ziemniaczanej i cynamon


Na podpieczone ciasto ułożyć jabłka , wyłożyć pianę i zetrzeć ciasto z zamrażalnika


I pieczemy w temperaturze 175 st. C ok. 30 min. Należy zaglądać do ciasta, bo każdy piekarnik ma inne możliwości.


Tak wygląda szarlotka po upieczeniu.
Po raz pierwszy upiekłam szarlotkę na serwatce. Ciasto wyszło kruche, dla nas bardzo dobre!




Niestety nie potrafię piec ciast ładnych, ale wierzcie mi są bardzo smaczne i szkoda mi było bawić się w zdobienia skoro znikały błyskawicznie. Często nim jeszcze osiągnęły temperaturę pokojową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz