Łączna liczba wyświetleń

sobota, 29 listopada 2014

Rogaliki krucho drożdżowe

Mam propozycję czegoś słodkiego na niedzielę. Ja dzisiaj upiekłam rogaliki. Łatwe w wykonaniu i bardzo smaczne, niestety szybko znikają więc moje do niedzieli na pewno nie dotrwają.

A to przepis:
60 dkg mąki  (ja dałam tortową)
5 dkg drożdży rozpuszczone w 1/2 szklanki mleka
kostka masła
szczypta soli
2 łyżki cukru
1/2 jajka do smarowania

Mąkę, roztopione masło, sól, cukier i drożdże z mlekiem połączyć i wymieszać.
Do miski wlewamy zimną wodę i kulę wyrobionego ciasta topimy w tej wodzie na ok. 1-2 godz .'
Jak ciasto wypłyniem wyrabiamy ciasto i wałkujemy cienko wykrawając trójkąty. Nadziewamy czym dusza zapragnie, ja nadziewałam różą i masą z orzechów włoskich. Zostało trochę zmielonych orzechów dodaliśmy białko i cukier. Chwilę rogaliki postały, a jak piec się nagrzał do 180 st. to posmarowałam rogaliki rozkłóconym jajkiem i wstawiłam do piekarnika na ok. 0,5 godz. ale trzeba uważać, bo to zależy od wielkości rogalików. Jeżeli pieczemy z nawiewem to na pewno krócej.
A oto rogaliki w chwilę po upieczeniu, bo po paru godzinach zostały resztki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz