Łączna liczba wyświetleń

piątek, 5 grudnia 2014

Ciasto na weekend "Czeski sernik"

2,5 szkl. mąki
2 szkl. cukru  (ja dałam 1,5)
2 całe jajka
1 szkl. oleju
1 szkl. mleka ( ja dałam serwatkę)
2 łyżki dżemu (dowolnego)
2 łyżki kakao  (ja dałam 4 kopiaste, bo uwielbiam mocno kakaowe ciasta)
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Powyższe składniki razem zmiksować


Ciasto wylać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia

Następnie 1/2 kg twarogu  zmielonego
1 szkl. cukru
 3 żółtka
1/2 kostki masła
cukier waniliowy
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
3 białka ubite na pianę (do białek zawsze daję szczyptę soli, bo lepiej się ubija!)
Utrzeć masło z cukrem, żółtkami i cukrem waniliowym, dodać mąkę ziemniaczaną i wymieszać z pianą z białek.

Ser kłaść nieregularnie na ciasto. Nagrzać piec do temperatury 175 st C (góra dół) i pieczemy ok. godziny, a jeżeli z nawiewem to krócej. Należy wykonać próbę suchego patyczka.




Do sera można dodać bakalie jak do sernika, ale u mnie są tacy co wydłubują bakalie więc ich nie ma.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz