Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 22 stycznia 2015

Chrust! no przecież mamy karnawał ...

Przez kilka dni nic nie piekłam, a ze smażeniem chrustu i pączków postanowiłam poczekać, bo i tak kilogramów przybywa. W końcu nie wytrzymałam i usmażyłam chrust taki na szybko

z ok. 30 dkg mąki pszennej
2 żółtka i 1 jajko
śmietana, odrobina proszku do pieczenia i alkohol (spirytus, rum 2 łyżki)

Należy zarobić ciasto wielokrotnie zagniatając.
W rondlu roztopić 2 kostki smalcu, robię zawsze próbę wrzucając kawałeczek ciasta jak od razu wypłynie to temperatura jest właściwa.

Poza tym należy sobie przygotować tackę czy talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, bo na nim układam usmażone chrusty wymieniając co jakiś czas ręczniki.


Ciasto rozwałkować i pokroić w paski, a potem przeciąć każdy chrust i przewinąć jak na zdjęciu






Smażyć z obu stron na złoto




Posypać cukrem pudrem i cukrem waniliowym, ja do ciasta nie daję cukru.






Smacznego ! najwięcej czasu zabiera smażenie
Chrustu do rana nie było ☻

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz